torsdag 19 december 2013

Nej, jag städade inte idag heller, men...

...först åt jag carbonara hos Erica (och tittade på hälften av LOTR 2), sen så gick jag och handlade när hon åkte till Stockholm. Köpte pepparkaksdeg och mer glögg och skickade två julklappar till Finland. (Den andra var en Salatut Elämät -dvd till en demikompis som hade frågat på fb om någon hade en tidigare dvd att låna till henne, det hade jag inte men jag hade två stycken av nästa och tänkte göra henne glad.)

Hemma såg jag dagens Julkalender och Arthur och lite Mumin samtidigt som jag drack glögg och gjorde något jag hade drömt om: små cupcakes av pepparkaksdeg.






Johnny och Elias tyckte att jag lyckades. Själv har jag inte smakat än.


Igår hade jag alltså psykoterapi kvart över fyra, men vaknade så tidigt (sov ändå åtta timmar) att jag hann dricka kaffe, äta, duscha och sen baka jultårtor med Erica. Åtta stycken större som Erica fick och 24 stycken mindre som jag tog med.
 
 


Hälften blev lite svarta...
 
Halv sju var det glöggmys hos Elin. Jag är glad att jag gick! Vi var bara fem tjejer men det var jättekul. Vilken fin korridor jämfört med Flogsta. Jag hade aldrig varit hos Elin förut. Hon blev glad för att jag hade jultårtor med mig! 




 
Elin och Magdalena

Louise och Lotta (inte ett ord om lördagen, det var skönt, men jag skäms fortfarande)
 Det känns som mycket senare kväll än 19:15. Glögg och demi då, inget viktigt att göra, eller jo, visst borde jag städa och det ska jag göra imorgon... tror jag.

Jag önskar att jag hade nån kompis som kunde komma hit och hjälpa mig - nej, inte att städa utan att äta upp alla cupcakes. Jag äter ju inte så mycket sött. Och jag har mer än ett paket pepparkaksdeg kvar... dumt att Erica var tvungen att åka till Stockholm redan idag!

Jag mår jättebra idag. Nej, mamma, jag ska inte sluta dricka, jag mår bättre om jag dricker lite eller lagom och kan sova (nästan) tillräckligt, mycket bättre än om jag inte dricker alls och aldrig sover bra. Visst, min Freud sa att det brukar ta en vecka innan man kan sova bra om man har druckit mycket och sen slutar... och i Finland kommer jag inte kunna dricka alls... då behöver jag i alla fall inte höra det vanliga "upp med dig nu och kolla hur det ser ut här och det här är inget hotell" för jag kommer nog vakna för tidigt varenda dag. Hoppas inte. Men det tror jag. Jag kanske lyckas somna om där bättre än här?

Åtta timmar är inte mycket för mig men det var så skönt att kunna sova åtminstone så mycket två nätter i rad.Och jag kommer säkert kunna somna ganska tidigt ikväll - och sova ännu längre hoppas jag! Och det är skönt att drömma och att komma ihåg drömmarna. Konstiga drömmar. Väldigt konstiga. Som vanligt. =)

1 kommentar:

  1. Ta cupcakes med dig till Finland och ge dom som julklapp till din pappa. Han har säkert allt annat men inte miniatyr cupcakes :)

    SvaraRadera

Miau?