fredag 20 december 2013

Kaikki on suhteellista...



2007: Jag tyckte jag var jättetjock och äcklig.

2013: Jag tyckte jag såg ganska bra ut.

Samma linne. Kanske till och med samma hårfärg. Skillnaden är bara 30 kg.

Om vi hade varit lika gamla så skulle kanske du ha tyckt om mig... eller om jag hade varit 1230 dagar yngre än du...

nån mattenörd, räkna, skulle jag ha varit väduren då? Tre år, fyra månader och tolv dagar plus skottår? Vädur '92? Fan, jag tror jag skulle ha varit Oxen. Då är jag nöjd att jag är '85. Och förresten så hade ju dina föräldrar också två års åldersskillnad... nästan två år, han var Stenbock som min pappa och hon är... tvillingarna?? Japp, det är hon. Fast jag vet inte när Taurus blev Gemini '48, men det kan inte variera mer än en vecka. Så hon är Gemini. Min mamma är ett år äldre och Pisces. Varför skulle jag inte använda de latinska namnen? Erica brukar säga att hon är Aquarius och att jag är Leo. Själv säger jag att jag är katt. Som Lars L. sa den där underbara kvällen på Uplands, utan att ens veta att jag är katt. Lejon. Jakob visste och du visste nog också. Läser du fortfarande?

Stavade jag fel, eller Peter på din fb, eller stavade vi båda rätt kanske? Kvarts-sekel(s???)-dagen.



-- förresten, jag tror jag drömde om en ring också. En sån som byter färg. Som dina ögon.

1 kommentar:

  1. Niin on kaikki suhteellista. Tykkään molemmista kuvista ja molemmissa kuvissa olet nätti. Jonkin verran enemmän positiivisia viboja herättää jälkimmäinen kuva, koska siinä olet tutumman ja iloisemman oloinen.

    Olisi tosi kiva jos joskus sinä horoskooppinörtti voisit pitää mulle opetustuokion horoskoopeista. Oon niistä muuten ulalla kuin että tiedän että kaksoset on tuuliviirejä ja ehkä hitusen verran ärsyttäviä. Sen olisin toisaalta voinut arvata ilman horoskooppien lukemista D:

    (Tällä kertaa ei oikein lähtenyt riitanruotsilla. Pistän nyt Marikin pyörimään, niin josko se kieli siitä taas aktivoituisi :-)

    SvaraRadera

Miau?