måndag 14 april 2014

Trött måndag

Dagens fakta: alla tre av körens första tenorer har för- och efternamn som slutar på samma bokstav. Annars är det bara Elin som har det.


(Men det är finast om efternamnet slutar på två stycken av förnamnets sista bokstav, eller hur Riitta? Haha, mycket vanligare i Finland förresten.)


Det är också fyra stycken som har för- och efternamn som börjar med samma bokstav.
Sånt räknar jag när jag inte kan somna - om jag inte räknar dagar mellan folks födelsedatum.


Söndagspizza, kattkram, aspartam och Coraline, sen skulle jag sova katt men kunde inte somna. Slumrade nog till nån gång efter halv sju, katten hade veckarklockan på 9. Egentligen hade jag tänkt låna kattens busskort för att ta blodproven idag men orkar inte gå nånstans. Dagens schema alltså: sova lite till i Ericas säng innan hon matar mig med fisk, sen ska hon åka till Stockholm (och sen Skåne över påsken) och jag ska kanske hålla mig vaken med kaffe fram till Salatut, och borsta håret så jag kan tvätta det imorgon. Resten av allt viktigt jag skulle göra kan jag göra senare på veckan.

P.S. Frustrerande och irriterande, helt tokigt spel, rekommenderar! Med andra ord beroendeframkallande! Om man alltså gillar Tetris och sånt... vänta bara tills jag skaffar smartphone...



1 kommentar:

  1. Du har roliga hobbyer :) (håller med din namnsfilosofi, the more the merrier :)) Vore kul att få veta om det finns svenska ord som slutar på två stycken av samma vokal. Jag kan inte komma ihåg sådana.

    Det där spelet är asroligt!

    SvaraRadera

Miau?