onsdag 16 april 2014

Tisdag med Alice

Alla vet väl att om man vill titta på bilderna närmare så kan man klicka på en och använda piltangenterna? Fast då ser man inte bildtexterna... eftersom det är 40 bilder så skriver jag bara här i början och resten är bara bilder.
 
Jag hade alltså inga pengar (innan Riitta överraskade mig med 40 € som kom idag, nu har jag mat och imorgon ska jag köpa vin!) så jag snodde Ericas två sista brödbitar (du får bröd tillbaka, jag lovar) och gjorde en tjock och god macka med en grannes kaviar, en annan grannes lök och en tredje grannes ost (men nu köpte jag gouda och kunde lägga tillbaka några skivor, samma ost).
 
Psykiatrikern hade ju sagt att jag skulle lämna blodproverna innan frukost, jag kunde inte se nåt sånt på pappret men jag drack i alla fall bara en stor stark kopp kaffe innan jag började gå mot stan med Alice och kameran. De håller på att bygga nåt på Akademiska så jag fick gå runt lite men det är ju nyttigt att gå... och som man kan se på bilderna så var det underbart väder, kanske inte perfekt för att fota en vit docka (resinfärg White Skin, min enda som har det) men skönt att gå. Fast lite jobbigt att inte ha solglasögon med styrka, jag kanske inte märkte alla små blommor omkring mig?
 
Jag gick alltså till Akademiska först, sköterskan som tog blodproven frågade om dockan (till exempel om jag hade sminkat henne själv) och sa förresten att det inte spelade nån roll om jag hade ätit eller inte. Men efter det smakade min macka ju ännu godare när jag satt i Stadsträdgården och åt den. Sen gick jag långsamt till biblioteket på Göteborgs där vi hade rep, satt vid ån ett tag och läste innan klockan var nästan sex. Jag var den första som kom. Alice fick hålla min penna och lyssna på oss. Jasper hade gjort jättegoda grejer till fikat. Jakob var inte där, inte Elinor heller. Sen gick jag hem och visste att det var fullmåne, men den syntes inte.
 
Två veckor till valborg!!!!!!!!!!!!
 
 


 
 

 

 





 































1 kommentar:

Miau?