tisdag 8 april 2014

Tisdag... hemma

Först var jag för trött och sen drack jag kaffe och orkade gå upp ur sängen och klä på mig men strumpbyxorna var för varma och kjolen för skrynklig och brösten för stora och jag började redan känna mig svettig och sen så var klockan redan över sex, när jag skulle ta skorna på mig, och då kände jag att det där skavsåret på tassen bara måste få vila idag. Det är inte sandalväder, det är deppigt grått och regnigt. Dessutom hade jag inte orkat duscha som jag hade tänkt och inte ens orkat borsta håret. Utan det här med min baktass hade jag säkert gått, jag ville gå och känner mig inte särskilt deppig eller asocial. I år har jag bara missat storkörsrep och stämrep, inga "riktiga" rep. Förra terminen var jag bara borta när jag var på Azorerna. Det hade säkert nåt med Carl att göra, men jag ville vara med på varje rep nu också fastän han inte är med. Jag älskar kören.

Idag stannar jag i alla fall hemma. Och då kan jag inte köpa vin heller, det är ju bra. För jag skulle säkert ha köpt Umbala och druckit det sent ikväll och varit trött imorgon och kanske inte orkat laga middag hos Fanny imorgon, och det vill jag orka! Äntligen får jag se lilla Melissa! Det kommer inte vara sandalväder imorgon heller men jag får väl lida. Och sen så köper jag kanske vin imorgon, eller kanske först på torsdag när jag har både psykiater och terapi. I värsta fall skulle vinet vara slut då annars... bättre att jag bara köper en box den här veckan. Och köper mat med resten av pengarna. Pengar som jag skulle betala medborgarskapet med men hade nog räknat lite fel, jag hade bara 350 kr kvar istället för över 500. Jag har inte betalat NKF-gasken heller än och inte ens övningshelgen, Lars (kassören) har inte läst mitt långa fb-meddelande där jag också nämnde det.

Det skulle vara klokt att städa lite när jag ändå inte har nåt annat att göra... eller mejla till arbetsgivaren... men jag orkar inte tänka på sånt idag heller. Jag gör det jag är bäst på: sover.
Fast inte riktigt än. Först väljer jag NKF-bilder till fb och sen kollar jag dagens avsnitt av Salatut.

Jag lovar att borsta håret och duscha innan jag ska vara social imorgon!

1 kommentar:

  1. Du är duktig för du är med på nästan varje rep. Avgift för medborgarskap hinner du betala senare, oroa dig inte för det. Jag tror att det är okej för kassören att du betalar gasken och övningshelgen så snabbt som möjligt (du kanske behöver betala förseningsavgift men troligen nånting värre kommer inte att hända).

    SvaraRadera

Miau?