söndag 18 augusti 2013

Så trött.

Så järksla (jävla) trött.

Tänk jag drömde i natt att jag hade en katt!
Och en till och en till, men de alla...
var dumma och sprang iväg och det gjorde deras mammor också.

Men de var söta. En var svart, en var svart-vit och en var typ orange.

Och i samma dröm väntade jag på Riitta (inte min faster alltså) och vi skulle fiska på Lammijärvi (min fasters sommarstuga) och... jag är nog för trött för att komma ihåg.

Men det fanns tre kattungar och deras mammor, och jag ville fiska och hade lovat Riitta att snart komma till stranden, och jag jagade "mina" katter och fiskade och sen fick vi tre stora fiskar och två killar hjälpte mig och vi hade planerat att basta och grilla fisk fast jag visste inte hur man rensar fisk och först kissade jag under Riittas fönster men sen så kom hon hem och kissade där och jag undrade varför och jag plockade svampar och det går inte att förklara drömmar!

Så enkla drömmar när man ser dem, men de går inte att berätta.

Enkla drömmar. Bara lite över en vecka tills kören börjar igen. Tills jag får träffa... Carl, Lars, Jesper, Ingrid??, nya Lars, Jakob, Johan, alla möjliga snälla underbara. Varför är alla mina "vänner" killar? Alla utom Ingrid som kanske (troligen) inte kommer ändå.

1 kommentar:

  1. Din dröm låter nånting sådant som kunde hända på riktigt :D

    Kul att kören börjar igen och att du får träffa trevliga killar. Svenska killar är artiga, snälla, tålmodiga och roliga, så det är inte konstigt att man gärna umgås med dem :)

    SvaraRadera

Miau?