söndag 4 augusti 2013

Päivän asu. Dagens outfit.

 
Hehe. No ei, oli mulla vaatteet päällä ihan alusvaatteita myöten kun kävin kaupassa. Turhaan, koska palkkashekkiäni ei voinut lunastaa sieltä, liian iso summa, pitää käydä huomenna pankissa. Niin siis kaupassa käyminen oli turhaa, ei vaatteiden käyttäminen. 


Mutta päivän saavutus oli tukan värjäys. Ja huvittava tilanne, kun nuuhkin ikuisuuden kylppärissä roikkunutta pyyhettä, että pesinkö sen juuri ennen lähtöä Suomeen vai joskus puoli vuotta sitten. Ja haistoin vain hiusvärin... tuntoaisti uskotteli että pyyhe kävi pyykissä ennen reissua, päätin uskoa siihen.

Alastonkuva! Nakenbild! (Lol, nyt joku käyttää tota hakusanana ja päätyy tänne.)

Nästa gång ska jag kanske skriva på svenska. Nu har jag ju använt finska jättelänge, först tre veckor i Finland och sen fem dagar ensam hemma, så jag måste påminna mig själv att jag ska prata svenska när jag träffar folk. I Finland var det ju tvärtom, jag pratade svenska med E och oftast hennes syster, lite med Riitta också, men annars fick jag komma ihåg att alltid prata finska.

Men när jag börjar träffa folk igen, alltså imorgon klockan 7, så börjar jag nog snart tänka på svenska också och det kommer automatiskt. Då skriver jag gärna på svenska också.

Dagens outfit: naken (det är VARMT i Flogsta på sommaren!) och dagens stolthet: nyfärgat hår.

Jag drömmer fortfarande om att nån gång, när jag är smal och vacker, nån gång ska jag färga håret svart. Kanske.

1 kommentar:

  1. Vackert hår. Jag gillar din färg nu, men säkert skulle svart också passa dig bra. Text på svenska, ja tack!

    SvaraRadera

Miau?