onsdag 13 augusti 2014

Två blivande undersköterskor...

...(hoppas jag) fyllde sina ansökningsblanketter idag. Riitta och jag hjälpte varandra med formuleringar. Om en vecka eller två får vi veta om vi blir antagna på Komvux. Hon vill läsa inriktning äldreomsorg och jag vill helst ha inriktning funktionsnedsättning.

Tänk - att jag ska så småningom kunna prata med till exempel körkompisar och Markus kompisar och vem som helst om vad jag pluggar, som alla andra! Att jag ska ha nåt att göra. Att jag får använda min hjärna igen. Jag kommer se solen till och med när sommaren är över.

Det är inte helt samma sak som universitetet men så mycket bättre än "inget klokt" som jag har sysslat med alldeles för länge nu.

Och dessutom kan jag kanske få jobb på det finska äldreboendet... och tänk om jag lyckas komma in på logopedprogrammet nästa vår?

Det viktigaste just nu är ändå att jag har lyckats fylla i pappret och till och med diska idag.

Markus sover äntligen. Jag vet hur jobbigt det är att inte kunna somna, och han måste upp jättetidigt igen. Han har jobbat två dagar efter sina tre semesterveckor och... jag ser inte fram emot att börja jobba själv, när det än händer. Så lite sömn hela tiden? Sociala kontakter hela jävla dagen?!

Ansökan, kaffe och mozzarella.

RIP Robin Williams =(

 
I lördags var det Eldfest i Österbybruk.

<3

Fint!

Efter det här gick vi till öltältet...

...och jag var fullare än månen. Igen.

1 kommentar:

  1. Himla spännande! Tänk om brev kommer redan idag D:

    Fin fest! Det löner sig att ha en österbybrukbo som pojkvän :)

    SvaraRadera

Miau?