måndag 25 augusti 2014

Kattskrället börjar skolan!!

Nu har jag under tre veckor på mig att fixa dygnsrytmen...!
 
I natt var jag vaken till typ 6 som vanligt, tittade på Lilla huset på prärien och ritade med tuschpennor köpta på leksaksaffären. Saknar kören kanske lite? VG-abstinens? Körberoende? =D
 
 


Idag fick jag ett brev som säger att kören inte kommer vara mitt enda (sociala) liv och det enda smarta jag gör under den här hösten och framöver.



Skolkatt. Det är "bara" komvux men helvete vad bra. Jag måste sluta tänka att det är pinsamt att jag inte pluggar vid universitetet nu - kanske var det lite pinsammare att inte göra något alls?

Jag ska bli undersköterska! Jag hoppas verkligen att Riitta kan börja samma utbildning, men det kan vara svårt för hon har redan en färdig och en på gång.

Men... plugga! Katta får plugga! Katta ska plugga! Katta ska göra något, bli något, vara något!!!

1 kommentar:

  1. Katta är redan mycket men det skadar inte att bli också undersköterska. Gratulerar och är glad att se katta så glad <3 Din ansökan var asbra så du borde vara stolt över dig själv!

    Ser inte bra ut att jag skulle komma in på komvux senare heller. Oh well. Du kan ju lära mig det du har lärt dig själv :)

    De enda konstverken i mitt hushåll är dina tuschpennaritning. De är fina och påhittiga. Ser fram emot julkortet! Och julen :3

    SvaraRadera

Miau?