tisdag 26 augusti 2014

Tisdag!!

Höstterminens första körrep!
 
Jakob blev jätteglad när han fick födelsedagskortet (han fyller år på torsdag). Och det gjorde mig överlycklig att han uppskattade det så mycket! Han sa att han ska rama in det ^^
 


Innan kören gick jag till Stadsmissionen och köpte den här konstiga porslinsdockan med tre ansikten, den som jag hade sett där igår och postat en bild på fb-gruppen "Svåra föremål".


"Hippie-Markus" - som jag kallar honom som jag fick hyra sommarlägenheten av, till skillnad från min Markus - kommenterade på bilden att han ville ha dockan. Utan honom skulle jag inte veta att Stadsmissionen finns, att Svåra föremål -gruppen finns - och jag skulle självklart inte ha bott så här mysigt den här sommaren. Så klart jag köpte dockan till honom! (Tänkte nästan köpa den själv när jag såg den, men den var lite för... svår! Passar inte riktigt ihop med mina dockor!)

 
Jag hade redan bestämt mig för att ge den till Hippie-Markus, så jag funderade inte ens på att sälja den för 400 (även om jag just nu skulle behöva pengarna). Jag hoppades bara att Markus inte skulle sälja den heller, och hans sista komment gjorde mig glad. Det är lätt och kul att vara snäll mot snälla!
 
Efter att jag hade tagit print screen och sparat, kommenterade den där andra killen igen: "Härmed reserverar jag en tving. Och rätt mycket pengar ;) Men snälla, vårda den inte som ditt barn. You'll have nightmares."

XD

Nu när jag är så snäll och köpte en gullig (?) docka till honom (han fyller ju fan 30 imorgon!!) så hoppas jag att jag får ha mina stora kassar kvar här nånstans tills jag får skjuts till Österbybruk ELLER hittar en ny lägenhet. Men imorgon måste jag börja städa och packa, sommaren och augusti är ju slut efter den här veckan. Jag bor här bara till slutet av augusti. Och just nu ser lägenheten ut... som det brukar se ut hos mig. Tur att Riitta lovade att komma och hjälpa/vakta mig imorgon så jag får nåt gjort!

1 kommentar:

  1. :DD Härligt <3 Jag är säker på att han blir mycket bra pappa. Och tänk vad rolig uppväxtmiljö barnen får. Bra gjort :)

    SvaraRadera

Miau?