torsdag 24 juli 2014

What's new?

Markus har semester och jag njuter av värmen hos honom - eller rättare sagt av att sova i hans svala källarrum och att bada i poolen. Hans styvsystrars barn är så gulliga! Och de tycker om mig, särskilt den äldsta, Wilma, 5½ år. Kanske för att det är lätt att locka mig att bada med dem och jag gör nästan allt de vill! Vem visste att man kan leka kurragömma i en rund pool med bara en stege och två badringar?

Idag åkte jag till Uppsala för att lämna in nästa ansökan till soc, köpte vin och cider, kollade snabbt om det fanns sprayflaskor på Tiger - och kom ut från Tiger 460 kr fattigare. Hittade en helt perfekt kundvagn till lilla Emily som är på väg nu! En sån där som ibland finns på mataffärer för barn! Och en kundkorg som passar till Johnny och Deena - eller den kanske är lite för stor för dem också men så fin! Vattenfärger, penslar, akvarellblock, målarbok, sprayflaskor, oljekritor, en fisk som kan simma i poolen, stort badmintonset - lika mycket till barnen som till mig själv. Hoppas jag kan locka Markus att spela lite jättebadminton med mig imorgon. Målarboken och kritorna är mest för barnen, deras är så gamla och nästan helt använda. Hoppas bara de kan dela utan att bråka. Igår köpte jag ett paket glasspinnar för att överraska dem. Vi grillade och drack och badade massor och spelade kubb.

 Emily är alltså på väg nu. "Your item was processed through our ISC LOS ANGELES CA (USPS) facility on July 23, 2014 at 1:24 am. The item is currently in transit to the destination." ^^

På lördag ska Markus träffa kompisar här i Österbybruk och jag åker till Uppsala. Fan vad jag hoppas att Emily hinner anlända innan helgen! Men hur ska jag kunna sova här på fredag om jag märker att hon väntar på mig i Uppsala?

Carl har skrivit två nya inlägg i sin blogg. Äntligen, skulle man kunna säga! Fast det var några dagar sedan och jag märkte det "först" nu. Kanske för att jag inte använder min egen dator och kollar alla möjliga sidor varje dag innan jag går och lägger mig; nu när jag måste skriva åtminstone början av adressen så gör jag bara det allra viktigaste, som fb, demi, mail, iltalehti, Fingerpori, goofs osv på imdb efter varje film vi kollar. Igår kväll såg vi/jag A Series of Unfortunate Events igen, idag A.I. och Markus somnade direkt efter filmen. Jag hade jättesvårt att somna igår och såg hela Kometen kommer också, kunde ändå inte somna förrän nån gång efter halv sex - och tittade på klockan runt 8 och märkte att jag måste ha sovit lite, sen sov jag till 13-14 så jag är inte särskilt trött nu.

Silvia gjorde slut med Andreas. =(
De hann inte ens träffas irl!

Mormor lever tydligen fortfarande. Inga nyheter från mamma iaf.

Nu ska jag fortsätta med imdb, demi osv.

Riitta är här om bara lite över en vecka!!

1 kommentar:

  1. Mentala kramar till Andreas. Han är en snäll och trevlig kille, han hittar säkert ny flickvän snart.

    Inte många timmar kvar nu och sen bor vi i samma stad :)))

    SvaraRadera

Miau?