torsdag 17 juli 2014

Mormors sista jul osv

Jag vet inte hur man tar bort hela inlägget. Jag blev lite sårad när jag läste mina kusiners fb-meddelande, och jätteledsen när jag läste Annas sms idag. Jag är van vid såna där sms från mamma men inte Anna - hon var typ min tvilling för halva livet sedan...
Mamma har alltid sagt att jag inte får skriva nåt om henne eller pappa eller nån i släkten. Eller nån annan än mig överhuvudtaget, egentligen.
Jag har gjort bilderna på min gamla bilddagbok (som nuförtiden heter Dayviews) osynliga för alla förutom mina "vänner" där - dvs. nästan ingen kan se dem tills jag hinner spara alla bilder jag hade där.
 
Ingen kollar på mina bilder där. Nuförtiden har jag bara BJD-kontakter på Dayviews och är typ aldrig där. Det går inte att göra dem helt privata!

Men undrar ni varför jag inte reagerade på det första meddelandet??
 
Jag skrev det här på svenska. Det känns mindre känslosamt.
 
 
 
Finns det verkligen lag om att man inte får posta bilder på andra utan lov?
Om ni hade skrivit det snällare i början så hade jag nog raderat bilderna på en gång. Kanske.
Men det var viktigt för mig att skriva nåt om mormor.
 
Om att vi vet att det var hennes sista jul.
Och att jag har mardrömmar.
Och allt annat.
 
 
Jag är alldeles för känslosam.
Jag är rädd att min pojkväns styvmor inte gillar mig längre.
Jag är rädd att min pojkvän inte tycker om mig varje gång när han är arg på mig.
 
Om min mamma säger jag inget.
 
Och när jag säger att jag älskar min pojkvän så svarar han inget - jag vill inte att han ska ljuga, och jag har sagt att jag aldrig vill höra "jag vet"...
 
Men jag hade en jättekul kväll ändå så jippijaijee, jostain syystä silti itkettää.
 
='(

1 kommentar:

  1. Hon har fått många fina barnbarn, levt länge och förlorat sin make. Min mormor tappade livlust när morfar dog. Det är på något sätt merciful att hennes kropp har blivit så pass svag och att hon inte behöver vänta på länge.

    Kanske din mormor uppskattar mer att du firar födelsedag och njuter av livet än är i Finland och ledsen med andra släktingar.

    SvaraRadera

Miau?