onsdag 16 juli 2014

Hon är min!!

Eller officiellt först när jag har betalat, men det ska jag göra snarast.

Jag har också köpt en peruk och bruna ögon av Milly77 - det är hon som har den där söta lilla Littlefée Ante på forumet, som fick mig att skaffa samma mold - och ska snart börja köpa/göra kläder.

Namnet har jag också bestämt. Det tog ett tag att välja mellan Milly, Millie, Marilla, Milla, Mila, Sofi, Cassie, Cassiopeia, Emily, Emilia... men sen så kom jag ihåg att jag hade tänkt på just det namnet förut och så blev det så.

Sängen köpte jag ju för ett tag sen, just för henne fast Madeleine har också sovit i den.



Bokstäverna köpte jag idag. Madeleine har fått "en ny säng", eller lakan åtminstone, som passar bättre för en sån stor flicka, hon är ju redan nio år.



Snart kommer sexåringen och Madie får känna sig stor! Lilla Emily kan inte ens läsa - det kan ju alla tre vampyrbarn och Madies ledarkatt Pörrö, som annars är mycket mindre än hon. Madie önskar sig braille-böcker så hon kan läsa själv... men jag skriver så långsamt att jag inte orkar göra en. Pörrö får läsa för henne och Emily. Eller nån av de större barnen.

1 kommentar:

  1. Jag tycker att Emily passar väldigt bra en sådan sötnos. Hoppas du får dockan, ögonen och peruken snart! Vilken fin säng och kuddar kommer hon att få :)

    SvaraRadera

Miau?