onsdag 9 november 2016

"Att jag lever lika fullt som någon annan"

Fint körrep. Först hade vi serenadrep och jag hade övat hemma, jag var inte mycket sämre än andra. Nästa vecka har vi serenadkvällen och höstbalen! Purrrr!

Johannes var inte med förra veckan, nu var han. Visst blev jag glad när jag såg honom. Han var inte med på körölen efteråt och vi sa inget till varandra. Men ändå skönt att se honom.

Det finaste idag var dock det Alex sa till mig på fikapausen: "Jag hörde dig i alten, det lät bra." Eller sa han till och med jättebra? Det var Koppången, finaste julsången och kanske den allra finaste sången vi har sjungit i kören (efter Andetag kanske, den sjöng vi bara på Volund-konserten 2007). Där har alten huvudrollen och jag kanske var den enda som kunde hela utantill. Kan inte tänka på nån annan sång som jag är så säker på. Jag tyckte också jag lät bra och vet att jag hördes, inte ens Leo kan säga att jag sjöng fel. Tror jag i alla fall...
Men det värmde så i hjärtat att höra det. Alex är så snäll!!

På köröl kände jag mig inte utanför, nästan inte alls. Jakop pratade mycket med mig (om katter och Astrid Lindgren) och sen så kom Jakob T! Han pratade också med mig. Om katter och Astrid Lindgren, och Tove Jansson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Miau?