lördag 12 november 2016

Två 13 timmars arbetsdagar i rad. Förra helgen var jag ledig, då hade vi det faktiskt riktigt bra, Markus och jag. Nu är jag lite stressad för att jag inte har använt några ledsagartimmar än i den här månaden, men det kanske var värt det. Vi åt tacos på torsdagen och fredagen, på lördagen var vi ute och åt på O'Learys. Jag vågade ta min oxfilé "rare" den här gången och det var perfekt. Och så god brunch och söndagspizza på söndagen, och tvättade gjorde vi också.

Igår, fredag, jobbade jag 7-20 och idag 8-21 (just nu har jag rast). Hela torsdagen var jag med Lovisa, vi åkte till Stockholm för att se Tove Jansson -utställningen. Vi åt lunch i Sthlm och när vi var tillbaka i Uppsala fick jag bjuda henne på middag, hon fyller ju år på måndag. Vi var trötta och blöta av snö och hon var full, men vi åt asiatisk buffé en gång till ändå. Innan jag fick åka hem följde jag henne till dörren. Jag sov gott men för lite innan jobbet. Det gick bra igår ändå. Men det skulle vara skönt med en helt ledig dag utan sociala kontakter förutom Markus och katterna! Kanske imorgon om jag inte orkar jobba några timmar som ledsagare...

Annars har den här veckan varit ganska fullpackad. Måndag, föreläsning om autism istället för jobb, det var skönt (intressant och bara tre timmar istället för sex timmar, vi handlade och lagade hamburgare tillsammans på kvällen, jag slutade samtidigt som Markus). Tisdag, stämrep och kör och köröl, jag var med kören 16:30-01:30. Onsdag, jobb (bara kväll, 15-21). Torsdag, Stockholm. Osv.

Lovisa började planera när vi ses nästa gång redan på väg hem från Sthlm, men jag vet inte när jag hinner och orkar. Följer med på ridning som ledsagare på måndag, en till föreläsning på morgonen och kör på kvällen med styrelsemöte, jobb 15-21 på onsdag, fest med jobbet på torsdag, serenadkväll på fredag och höstbal på lördag - om det nu blir nån bal, det är osäkert om vi får plats på Norrlands. Det är vattenläcka på VG så vi kan inte ha körens egen bal där som planerat. Hoppas vi kan ha nån sorts bal ändå, och serenadkväll!!

Egentligen började jag skriva för att jag blev så ledsen över Markus elaka sms (han fick mig att tro att han hade slängt mina saker, bl.a. ElfQuest och dockornas grejer, som låg på soffan, osv.) men det blev bättre. Och nu är rasten slut. Bara åtta timmar kvar av dagen. Och Markus ska laga mat ikväll <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Miau?