tisdag 18 oktober 2016

Kördag!!

Borstat håret. Duschat. Valt kläder.

Nya byxor, köpta förra veckan innan kören. Och favorittröjan, den med metalldetaljer.
Lindex kanske har större storlekar än Kappahl men det känns bra att både byxorna och klänningen jag köpte är storlek XL, inte XXL/2XL eller 3XL.

Sen så tittade jag äntligen i kalendern och märkte att jag har hela tre lediga dagar nästa vecka. Om jag jobbar 2-4 timmar som ledsagare på fredag och alla de där tre dagarna så har nog båda kunderna fått sina timmar, åtminstone nästan. Nu på dagen känner jag mig inte alls lika stressad som inatt, när jag inte kunde somna.

Och om jag går och kopierar serenadnoterna innan kören så slipper jag tänka på det. Det var lite för mycket papper för att kopiera på jobbet och expeditionen på VG har inte öppet precis innan kören, men Studentkåren har öppet till 17 och där har jag kopierat något tidigare. Det kostar några mynt men mynt har vi. Känner mig som en duktig stämfiskal.

På lördag skulle jag egentligen jobba men jag lyckades byta så jag kan gå på Nationskörsbalen!! Hoppas det löser sig med körens egen höstbal också (om fyra veckor).

Jag somnade snart efter att Markus hade åkt till jobbet, eller jag sov väl typ en timme innan hans väckarklocka ringde också, men då började ju Arne tjata om frukost och jag fick gå upp som vanligt. Men Arne väckte mig igen runt halv tolv och då gick jag upp, hade gärna sovit mer men då kanske jag somnar ikväll. Efter ett par cider med kören!

På med kläderna och ut i världen nu då.

Till lunch åt jag förresten kammuslor. Jättegott. Katterna fick dela på en stor, men Sisu ville inte ha så Arne fick äta upp hennes också. Bortskämd tjockis, liknar sin mamma <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Miau?