fredag 13 juni 2014

Vi som var på körresan...

 


Malena i boken heter egentligen Magdalena, så det räknas. Jag samlade alltså boktitlar. Lite felstavning kan det vara - Jenni duger, Jacob också - det är samma bok som Miksi aina Caroline? - och huvudpersonen heter förresten Louise, men det räknas tyvärr inte. Skulle ha varit enkelt att samla böcker där namn förekommer (Alla vi barn i Bullerbyn, där har vi inte bara Anna utan också Lars),

Vilken av alla dessa har jag inte läst? Gissa? Japp, den enda vuxenboken så klart. Anna, Hanna och Johanna har jag i bokhyllan och ska nog läsa den i sommar... först kanske Sommarboken av Tove Jansson...

Vi var 21 olika namn på resan. Så här snabbt kunde jag inte komma på nån bok med Carl, Lars, Louise, Maaria, Elin, Emelie eller Johan. (Och Kasper och Joonatan hade vi inte, men där har vi Jesper i boktiteln!)

Barnböcker. Det bästa som finns. Bättre än musik och kall cider i varm badtunna som doftar rök och sommarnatt. Tills jag skriver en barnbok om det!

Nu ska jag kolla för tredje gången om pengarna har kommit, sen hoppar jag in i duschen och väljer kläder och tar med allt jag behöver och åker till stan, köper nyaste ElfQuest och massor av cider och väntar på Markus, sen fortsätter vi till Österbybruk. Får inte glömma kamerans laddare! Ska jag ta med Johnny eller borde han få vila lite? Tre söta voffsingar väntar! Och två knäppa finnar och imorgon en mamma som jag inte har träffat än + en till knäpp vovve! Och en lillebror hoppas jag!

Glad fredag den 13 med fullmåne!!

1 kommentar:

  1. Daana my darling skaffa dig cykel! (Och tillräckligt stor och bekväm cykelkorg till Johnny och andra dockor) Det blir kul att cykla, ha picknick och läsa böcker runt staden. Det är möjligt att jag läser inte nånting under sommaren utan tittar bara på moln (det var roligt att vi såg samma figurer i somras :)

    SvaraRadera

Miau?