onsdag 4 juni 2014

Börjar kännas som hemma...

Andreas är en riktig ängel, han hjälpte mig jättemycket med flytten i måndags! Och Markus igår. Men nästa gång vill jag flytta med bil.
 


 
 
 
 
 

 
 

 
 

 

Nu, när jag vaknade 03:33 och kunde inte direkt somna om, ser det ut så här...



Lite grejer kvar att hämta, det värsta dvs. flyttstädning och det roligaste dvs. organisering här att göra! Det här blir en bra sommar!

Taina, Markus styvmor, ringde mig igår och sa att de var väldigt inresserade av mig på hennes arbetsplats, det finska ålderdomshemmet i Uppsala, eftersom flera sommarjobbare hoppat av. Det kanske inte blir en så lat sommar som jag hade planerat?

Markus vaknade lite och öppnade fönstret. Bofinkarna kvittrar som galna. Det doftar sommarnatt.
En doft som jag nu associerar med ensamhet i tysta Flogsta och mycket pyssel med dockor. Men i år blir det annorlunda. Inget gemensamt kök med månader gamla fryspizzor i gemensamt kylskåp, ingen deppig ensamhet. Många kvällar och nätter med Markus och i Lejonets tecken är han ledig från jobbet och vi firar våra födelsedagar, 27 år i slutet av juli och 29 år i början av augusti!

Jag är så lycklig.

Och i övermorgon åker jag på körresa! Hoppas jag hittar ryggsäcken till Johnny, fast egentligen är den närmare msd-storlek. Och min bättre kamera funkar ju igen, åtminstone oftast. Min söta underbara nörd fixade den.

Och mig.

1 kommentar:

  1. Det blir en bra och lycklig sommar! Att jobba med gamla människor låter kul. Hoppas du får börja snart!

    SvaraRadera

Miau?