torsdag 19 juni 2014

Snark, röh, röh, aarrrrrgh, puss...

Tää ihana kyseli just kun olin päässyt VG:lle, että mitäs jos se tulis mun luokse yöksi.
No nyt on todistettu että se puhuu ihan auttavaa suomea kännissä - ainakin mitä se haluu ja mitä ei haluu, haluu pusun, ei haluu nukkumaan, jne. Ja jaksaa muuten jutella kauan.

Viime yönä en saanut unta. Eikä se johtunut tän ihanan kuorsauksesta - no ehkä vähän siitäkin, mutta käyhän niin välillä muutenkin. Olin silti työhaastattelussa klo 11, tulin kotiin nukkumaan pari tuntia, kävin suihkussa, lähdin keskustaan, kävin Systemissä, harhailin aika pitkään löytääkseni sen uuden kesäasuntoni... se toinen Markus tuli sitten pyörällä vastaan just kun olin löytänyt oikean kadun. Se oli tosi mukava ja kämppä aivan ihana! Omakotitalon "ullakolla", ihan mahtava kesämökki. Pitää vaan saada kaikille kamoille säilytyspaikka maanantaihin mennessä, paljon muuta en siellä tarttekaan kuin nuket, kameran, kännykän, koneen, laturit ja vaatteet. Siellä on jopa nukkekokoinen vessanpytty (kuulemma muki).

Sen jälkeen raahauduin VG:lle, söin ihanan hampurilaisannoksen, join kaksi siideriä, juttelin kuorokavereiden kanssa ja tekstailin Markuksen kanssa. Se oli "på AW" (sain googlata kotona missä ihmeen paikassa sekä se että yksi kuorokaveri oli samaan aikaan - jaha, After Work). Ennen puoli yhdeksää se aloitti kysymällä onko okei jos se tulee tänne nukkumaan (ja tiesi kyllä kuinka raato olin). No toki.

Joskus kymmenen maissa lähdin kotiin, väsytti liikaa. Niin ja mussupussuhan oli Tukholmassa.
Aika tarkalleen kahdelta se oli täällä - ei tietenkään ehtinyt junaan eikä meinannut saada taksia, soitti vielä taksista pari kertaa ja kysyi osoitetta (no en mäkään muista sen osoitetta, mutta tekstarin lukeminen sentään yleensä onnistuu kännissäkin), mutta soitti sitten kahdelta oven takaa että päästä sisään. Ja piti vielä tunnin verran hereillä pälättämällä ties mitä tyhmää, kun olin avannut aika monta välilehteä pitääkseni itseni hereillä, halusin lukea Feissarimokat loppuun jne ja juoda vielä vähän siideriä.

Sitten se lopulta nukahti eikä edes kuorsannut - eikä mua väsyttänyt. Nyt se korisee kuin meinaisi tukehtua, pakko yrittää kammeta se kyljelleen, ei sillä että ääni häiritsisi mutten kestä kuolonkorinaa kultani kurkusta.

Kun ei mua vieläkään väsytä. Dvs. oon erittäin yliväsynyt. Lisää sidukkaa. Ja kuvia.

Onnistuinpas ensin kääntämään ton satakiloisen möhkäleen niin, että se saa henkeä. Kiitos Taina kun vinkkasit, että kuorsaus on pahinta selällään!! Kuorsaahan se vieläkin, mutta kuulostaa terveeltä.

Niin ja ton otuksen herätyskello soi parin tunnin päästä. Pahinta siinä on se, etten osaa sammuttaa sitä ite, jos toi on yhtä taju kankaalla kuin nyt. Eihän se mun ongelma ole jos ei pääse töihin... mutta kai toi ihmemies pystyy siihenkin.

Pakko tollasta rasittavaa karvakuonoa on vaan rakastaa. Yritin kyllä olla sille vähän vihainen, mutta jos ei alahuuli lerpallaan niin viimeistään ymmärrettävä suomenkielinen pyyntö pussata tassua, jonka se oli lyönyt ikkunalautaan ja mä vaan nauroin, hellytti ihan liikaa. Mun ei kyllä kannata hankkia koiraa! Eihän kissa ole yhtä mahdoton lällysti kasvatettuna? Paitsi haluan sen minimäyriksenkin... ja lapsia. Jos sitten yhdessä kasvatettais ne.

Niin ne kuvat. En tiedä kumpaa on enemmän sääli, Markusta jos se onnistuu lähtemään huomenna töihin vai mua jos joudun kääntämään tän tekstin, jonka kirjoitin suomeksi avautumisen ilosta, ettei se muka ymmärtäis. Joo eipä...




1 kommentar:

  1. Voi miten hellyyttävä kuva toi viimeinen, missä väsynyt työntekijä ja Nuuskamuikkunen :D Kuulostaa niin hyvältä, että asuntoasia on kunnossa, onnittelut :) ! Kesällä kesämökissä asuessa ihminen ei todellakaan tarvitse paljoa. Ehkä sillä yhdellä muutto- ja varastointipalvelulla olisi vielä vapaita aikoja loppuviikolle?

    Lapsien ja kissan lisäksi kannattaa toki hankkia myös minimäyris, sun pitää vaan kiinnittää huomiota järjestykseen. Jos hankkisi kissan ennen mäyristä, niin kissa voisi osallistua kasvatukseen :)

    SvaraRadera

Miau?