måndag 1 juli 2013

Jag på fb igår:

Hjälp, det regnar vuxenpoäng! Klockan är halv åtta på en söndagskväll. Istället för att vakna, vara bakis och beställa pizza har jag precis kommit hem efter nio timmar på jobbet och äter fullkornsbröd med kalkon.

Sen gick jag och la mig innan elva. Istället för att försöka göra det innan det blir helt ljust ute väntade jag otåligt på att det skulle bli mörkt. Och jag sov 13-14 timmar, det är det skönaste jag vet. Inga lucid-drömmar den här gången, men andra konstiga drömmar. Många.

Imorgon jobbar jag bara två timmar - morgonen. 7-9. Vi får se om jag kan gå och lägga mig först när det är mörkt då. Och hur tidigt jag kan somna ikväll.

Jag skulle kanske behöva lite mer sömn, det är jobbigt att sluta kl. 20 och börja kl. 10 ibland på helgerna, men jag klarar mig. Och jag kommer troligen fortsätta jobba där i höst. Fan vad vuxen jag känner mig - det kanske hjälper om jag köper en ny docka (Emeraldes lillasyster, Madeleine, min första Petite, dvs. över 20 men under 40 cm). 

Jag mår bra.

1 kommentar:

  1. Vuxenpoäng är inget att vara rädd för :D Det skulle vara super cool om du fick fortsätta jobba där i höst, jag håller tummorna!

    Madeleine är ett mycket vackert namn :)

    SvaraRadera

Miau?