söndag 1 januari 2017

Nytt år

Sista timmen 2016 börjar. Jag står utanför min andra bästis (föräldrars) hus. Ensam. Hör fyrverkerier och minns hur mycket jag önskade ett och annat.

Lovisa och den där Johan är ute med Lovisas hund Knutte. Och röker.

Den där Johan känner Trollets bästis Johan, Uppsala är så litet.

Jag hade planerat så mycket för 2017.
Jag fick ingen fast anställning. Men det var inte mitt fel.
Kommunen har tagit tillbaka 8 av Humanas ställen så de får inte anställa nån. Sa chefen iaf.
Så jag är vikarie igen.

Jag hade planerat att få mitt första barn 2017.
Markus har sagt: "kommer inte hända."

Nu när jag inte fick fast anställning.

Men jag vill inte dö.
Inte idag.
Han är arg för att jag är full (jämfört med honom) och jag var hos Lovisa.

Jag köpte allt vi drack, det gillar han inte heller. Och Lovisa köpte (eller hennes föräldrar?) maten. Men jag lagade maten (med lite hjälp när hon vaknade, hon hade däckat).

Vi hade kul ändå. Jättekul. Men varför måste Markus alltid vara arg på mig? Och få mig att känna mig värdelös?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Miau?